32 مکان دیدنی اسپانیا (عکس + آدرس + توضیحات)


مکان دیدنی اسپانیا
فهرست مطالب
  1. 1.قصر الحمرا (Alhambra Palace Granada)
  2. 2.کاخ سلطنتی مادرید (The Royal Palace Madrid)
  3. 3.ساگرادا فامیلیا (The Sagrada Familia)
  4. 4.پارک گوئل بارسلونا (Parc Guell Barcelona)
  5. 5.موزه ملی هنر رینا سوفیا (Reina Sofia National Art Museum)
  6. 6.سویل یا سویا (Seville)
  7. 7.کلیسای جامع سویل (Seville Cathedral)
  8. 8.سن لورنزو د ال اسکوریال (San Lorenzo of El Escorial)
  9. 9.میدان مایور سالامانکا (Plaza Mayor Salamanca)
  10. 10.موزه ال ­پرادو (El Prado Museum Madrid)
  11. 11.کازا میلا (Casa Mila Barcelona)
  12. 12.بلوار رامبلاس بارسلونا (Las Ramblas Boulevard Barcelona)
  13. 13.سن سباستین (San Sebastián)
  14. 14.جزایر بالئاری (Balearic islands)
  15. 15.تولدو (Toledo)
  16. 16.صومعه سلطنتی گوادلوپ (Royal Monastery of Guadalupe)
  17. 17.قلعه سگوویا (Alcazar of Segovia)
  18. 18.کلیسای پالما (Palma Cathedral)
  19. 19.کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela)
  20. 20.قنات رومی سگوویا (Roman Aqueduct Segovia)
  21. 21.پارک ملی آلپوجاراس (Alpujarras National Park)
  22. 22.کوه آتشفشان تیده و پارک ملی تنریف (El Teide Volcano & National Park Tenerife)
  23. 23.دهکده آندالوسیا (Whitewashed Villages of Andalucia)
  24. 24.مسجد جامع کوردوبا (The Great Mosque of Cordoba)
  25. 25.موزه پیکاسو مالاگا (Picasso Museum Malaga)
  26. 26.شهر قدیمی خیرونا (Girona Old Town)
  27. 27.ساحل کوستا د لا لوز (Costa de la Luz Beaches)
  28. 28.شهر اوئسکا (Huesca)
  29. 29.شهر قرون وسطائی کوئنکا (Medieval City of Cuenca)
  30. 30.موزه گوگنهایم بیلبائو (The Guggenheim Museum in Bilbao)
  31. 31.آستوریاس (Asturias)
  32. 32.قلعه آویلا (Avila Castle)
  33. پرسش‌های پرتکرار

اسپانیا با ساحل‌های مدیترانه‌ای غرق در آفتاب، شهرهای میراث جهانی، غذاهای لذیذ و فرهنگ چندوجهی، از معدود کشورهایی است که به لطف جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوانش می‌تواند گردشگران مختلف با سلایق متفاوت را راضی کند. با سفر به اسپانیا تمام خواسته‌های‌تان برای یک سفر رویایی محقق می‌شود. ازآن‌جا که مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های توریستی، پاتوق‌های محبوب و سایت‌های تاریخی اسپانیا فراوان است، فکر کردیم لازم است راهنمایی را برای سفر به اسپانیا تهیه کنیم. فهرستی از بهترین مکان‌های دیدنی اسپانیا را در این مقاله برای‌تان تهیه کرده‌ایم تا از دیدن این جاذبه‌ها در سفر خود به این کشور جا نمانید.

1.قصر الحمرا (Alhambra Palace Granada)

قصر الحمرا

اگر فقط بتوانید از یکی از مکان‌های دیدنی اسپانیا بازدید کنید، آن یکی باید قصر الحمرا در گرانادا باشد. قصر الحمرا در مکانی مرفه مشرف به شهر زیبای گرانادا در آندلس قرار دارد. این قصر مجموعه پراکنده‌ای از زیبایی‌ بی‌حد و حصر است.

برای نخستین بار در سال 899 به عنوان یک دژ کوچک از الحمرا یاد شد. پس از آن الحمرا در اواسط سده یازدهم بازسازی شد، ابتدا از آن به عنوان «مدینه» یا شهر کوچکی با مرکز اجرایی و مذهبی استفاده شد، سپس به کاخ تغییر کاربری داد. در این مدت پیوسته بناهای بیشتری به آن افزوده شد.

از بهترین مکان‌های دیدنی قصر الحمرا می‌توان به حیاط شیران، عمارت سلطنتی و آلکازابای بی‌نظیر اشاره کرد.

از آن‌ جا که قصر الحمرا بازدیدکنندگان فراوانی دارد، همواره بهترین کار این است که بلیط‌تان را از قبل رزرو کنید. در غیر این‌ صورت با توجه به فصلی که به اسپانیا سفر می‌کنید، ممکن است مجبور شوید برای خرید بلیط مدت‌ها در صفی طولانی بایستید.

کاخ الحمرا از دوشنبه تا یک‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز است و در روزهای سه‌شنبه و شنبه نیز بازدید فوق‌العاده از ساعت 10 تا 11:30 شب ممکن است. مبلغ ورودیه به ناحیه‌ای از قصر که قصد بازدید از آن را دارید و نوع تور بستگی دارد. قیمت بلیط ورودیه از 7 تا 16.95 یورو متغیر است.

2.کاخ سلطنتی مادرید (The Royal Palace Madrid)

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید که در مرکز پایتخت اسپانیا قرار دارد، بیش از دو هزار اتاق با دکوراسیون لوکس و مجلل دارد. 50 اتاق از این 2000 اتاق در معرض بازدید عموم گذاشته شده اند.

هنوز از کاخ سلطنتی مادرید برای نشست‌های سران مملکتی و دیگر مراسم مهم استفاده می‌شود. این سازه باعظمت به طور کامل از گرانیت و سنگ استخراج‌ شده از رشته‌کوه سیرا دو گواداراما ساخته شده است.

کاخ سلطنتی مادرید هفت روز هفته از ساعت 10 صبح تا 6 عصر در فصل زمستان برای بازدید عموم باز است، ساعت بازدید در ‌ماه‌های تابستان (آوریل تا سپتامبر) تا ساعت 8 شب تمدید می‌شود. مبلغ ورودیه اصلی 10 یورو با تخفیف گروهی است. هزینه راهنما فقط 4 یورو و راهنمای صوتی 3 یورو است.

3.ساگرادا فامیلیا (The Sagrada Familia)

ساگرادا فامیلا

ساگرادا فامیلیا یکی از میراث‌های جهانی است که هر ساله بیش از سه میلیون گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. ساگرادا فامیلیا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های مستقل در جهان است.

این سازه مبهوت‌کننده گوتیک، بازدیدکنندگانش را با زیبایی بی‌نظیر و معماری منحصر‌به‌فردش افسون می‌کند. معماری ساگرادا فامیلیا ترکیبی از معماری گوتیک و مدرن است.

بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف کلیسا، شامل موزه، فروشگاه، شبستان، سرداب و برج‌ها دسترسی دارند.

ساعات بازدید عمومی از 9 صبح تا 6 عصر در زمستان است، بازدید در ماه‌های تابستان تا 8 شب ادامه دارد.

4.پارک گوئل بارسلونا (Parc Guell Barcelona)

پارک گوئل بارسلونا

سفر به بارسلونا بدون بازدید از پارک گوئل، یکی از عجیب‌ترین فضاهای اجتماعی جهان، کامل نخواهد بود. پارک گوئل یکی دیگر از آثار بی‌نظیر معمار معروف گائودی است که در بخش شمالی شهر قرار دارد.

مجسمه‌ها، کاشی‌ها و معرق‌ها در این پارک سرسبز و چشم‌نواز نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند. پارک گوئل اثر هوشمندانه و هنرمندانه گائودی است که روی زمینی مرتفع‌تر از بارسلونا ساخته شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را از داخل پارک ببینند. پارک گوئل مکانی عجیب و در عین حال فریبنده است که حواس‌تان را تحریک خواهد کرد.

چون هر ساعت فقط تعداد معینی اجازه بازدید از پارک گوئل را دارند، بهترین کار برای بازدید از این مکان دیدنی اسپانیا این است که بلیط‌تان را از قبل رزرو کنید.

5.موزه ملی هنر رینا سوفیا (Reina Sofia National Art Museum)

موزه ملی هنر رینا سوفیا

موزه ملی هنر رینا سوفیا یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی اسپانیاست که هر ساله بیش از سه میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

موزه رینا سوفیا درون بیمارستان عمومی قدیمی در دوره سلطنت چارلز سوم ساخته شد و در سال 1977 به یادمانی تاریخی-هنری اختصاص داده شد. پادشاه و ملکه اسپانیا، خوان کارلوس و سوفیا این بنا را به عنوان موزه جدید هنر ملی رینا سوفیا در سال 1992 بازگشایی کردند.

در حال حاضر شماری از تحسین‌شده‌ترین کلکسیون‌های هنری از سراسر اروپا شامل آثار سالوادور دالی و خوان میرو در این موزه به نمایش گذاشته شده است. اثر مشهور پیکاسو با نام «گرنیکا» نیز در طبقه هم‌کف در معرض بازدید عموم قرار دارد که یکی از مهم‌ترین آثار به نمایش گذاشته‌شده به شمار می‌آید.

موزه رینا سوفیا در سال 2005 به طور اساسی بازسازی شد و اکنون سالن نمایشی با گنجایش 500 نفر و یک سالن کوچک‌تر با گنجایش 200 نفر دارد؛ کتابخانه بزرگ علوم انسانی و هنر این مکان دیدنی را نیز نباید فراموش کنید.

6.سویل یا سویا (Seville)

سویل

سویل مملو از جزئیات دیدنی است. این پایتخت آندلسی مسحورکننده، حسی از آشناپنداری را در بیننده القا می‌کند، این آشناپنداری احتمالاً به دلیل آفتابی بودن سویل در تمام روزهای سال، باغ‌های پرجلوه و حکاکی‌های پیچیده و تحسین‌برانگیزی است که آن را به یک لوکیشن فیلم‌برداری مناسب برای تولیدات مهم، از جنگ ستارگان گرفته تا بازی تاج و تخت تبدیل کرده است. فریبندگی سویل مرهون ترکیب غیرعادی‌اش است. دُرُشکه‌هایی که با اسب جابه‎جا می‌شود، صحنه‌های هنرمندان فلامنکو، سازه‌های عظیم گوتیک و جزئیات سبک هنر اسلامی همه با هم درآمیخته است تا چشم‌انداز رویایی چندلایه‌ای را از شهر خلق کند.

ترکیب فرهنگی غنی سویل میراث تاریخ دیرینه و متنوعش است؛ سویل زمانی پایتخت مورها (Moorish) بود، بعدها مقر حکومت اشرافی کاستیا شد و پس از سفر کلمب در سال 1492 به عنوان دروازه اروپا به آمریکا شناخته شد. مجاورت استثنائی فرهنگ‌ها در هیچ کجا به اندازه کلیسای جامع سویل نمود نمی‌یابد؛ کاتدرال سویل بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک در جهان و آرامگاه کلمب است. فقط چند متر آنسو، قصر سلطنتی آلکازار خودنمایی می‌کند. قصر آلکازار شکوه معماری مدجن‌ها را با عناصر اسلامی، باروک، گوتیک و رنسانس به نمایش می‌گذارد.

7.کلیسای جامع سویل (Seville Cathedral)

کلیسای جامع سویل

کلیسای جامع سانتا ماریا د لا سده (Santa Maria de la Sede Cathedral) بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک در جهان است که یونسکو آن را به عنوان  یکی از میراث‌های جهانی ثبت کرده است.

کلیسای جامع سویا از جمله مکان‌های دیدنی اسپانیا با سازه‌ای منحصر به فرد در قلب شهر است که فقط با چند دقیقه پیاده‌روری از رودخانه گوادالکیویر (Guadalquivir) می‌توانید به آن برسید.

ساختمان در گذر صد سال به خوبی پابرجا مانده است، ایده بزرگان شهر در آن زمان این بود که «بیایید بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین کلیسای جامع را بسازیم، آن‌قدر بزرگ و باشکوه که مردم فکر کنند دیوانه شده‌ایم». شبستان مرکزی خیره‌کننده کلیسا بیش از 40 متر ارتفاع دارد و 80 کلیسای فرعی کوچک در طرفین آن قرار دارند. بازیلیکا در محل مسجد جامع سلسله مور ساخته شد که قدمت آن به سده دوازدهم برمی‌گردد.

8.سن لورنزو د ال اسکوریال (San Lorenzo of El Escorial)

سن لورنزو د ال اسکوریال

صومعه سلطنتی بی‌نظیر «ال اسکوریال» فقط به فاصله 50 دقیقه رانندگی از شمال مادرید قرار دارد. شاه فیلیپ دوم دستور ساخت صومعه را برای بزرگداشت پیروزی در نبرد سن کوئنتین بر فرانسه در سال 1557 داد.

ساخت این سازه بیش از 20 سال طول کشید و به مرور زمان به زمینی برای دفن تمام پادشاهان اسپانیا تبدیل شد، سنتی که تا به امروز به قوت خود باقی است. تا زمانی‌ که از صومعه بازدید نکرده باشید، به عظمت واقعی صومعه سن لورنزو پی نمی‌برید.

با یک سفر کوتاه با قطار یا خودرو از مادرید به سن لورنزو می‌رسید. بلیط ورودیه را می‌توانید از تالار ورودی اصلی تهیه کنید یا بلیط را به راحتی به صورت اینترنتی از وب‌سایت رسمی رزرو کنید. ورودیه اصلی 10 یورو برای بزرگسالان و فقط 5 یورو برای کودکان زیر 16 سال است. پرداخت این هزینه مطمئناً ارزش بازدید از چنین جاذبه تاریخی تأثیرگذاری را دارد.

9.میدان مایور سالامانکا (Plaza Mayor Salamanca)

میدان مایور سالامانکا

سالامانکا حدود 90 دقیقه رانندگی با شمال‌ غربی مادرید فاصله دارد. میدان مایور که یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های عمومی اسپانیاست در سالامانکا قرار دارد. از این میدان مشهور به عنوان محل گردهمایی و بازار استفاده می‌شود و حتی در گذشته صحنه گاوبازی بوده است.

میدان مایور یکی از مکان‌های دیدنی انگیز است که گذرگاه‌های طاقی ستون‌دار مزین گرداگردش را فراگرفته است. ساختمان جذاب شهرداری در این میدان قرار دارد که بالکن‌هایش مشرف بر گذرگاه‌های طاق‌دار است.

شهر سالامانکا بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیاست که حتماً ارزش بازدید را دارد. سالامانکا به دلیل جذابیتش شهرت جهانی دارد و از قرن دوازدهم که نخستین دانشگاه در آن‌جا بنا شد، به عنوان مرکز فکری اسپانیا شناخته می‌شود.

10.موزه ال ­پرادو (El Prado Museum Madrid)

موزه ال پرادو

موزه پرادو در مرکز مادرید به عنوان جایگاه نگهداری از یکی از ظریف‌ترین کلکسیون‌های هنری اروپا از قرن دوازدهم تا اوایل قرن بیستم شناخته می‌شود.

آثاری از استادان بزرگ هنر مانند گویا (Goya)، روبنس، ولاسکوئز و ال گرکو در موزه پرادو نگهداری می‌شود. هم‌اکنون بیش از 8000 طراحی، 7500 نقاشی و تقریباً 5000 نسخه چاپی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید، موزه پرادو یکی از آن مکان‌های دیدنی مادرید است که بازدید از آن واجب است. موزه اکثر روزها از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است. اگر بودجه سفرتان کم است، می‌توانید هر روز از ساعت 6 تا 8 عصر رایگان از موزه دیدن کنید.

11.کازا میلا (Casa Mila Barcelona)

کازا میلا

کازا میلا که نزد عموم مردم به لاپدررا (معدن سنگ) شهرت دارد، اثر هوشمندانه دیگری از نابغه بزرگ آنتونی گائودی است. اگر به بارسلونا رفتید، حتماً سری به کازا میلا بزنید. نمای خارجی کازا میلا شبیه به یک معدن سنگ روباز است. این مکان دیدنی بارسلونا بین سال‌های 1906-1912 توسط آنتونی گائودی ساخته شد.

کازا میلا آخرین بنایی است که این هنرمند استثنائی آن را پیش از آن‌که زندگی‌اش را وقف ساخت ساگرادا فامیلیا کند، خلق کرد. کازا میلا در منطقه ایشامپل (Eixample) بارسلونا قرار دارد و بدون شک یکی از مشهورترین سازه‌های مدرنیسم جهان به شمار می‌آید. بهترین کار این است که بلیط‌تان را از قبل به صورت اینترنتی رزرو کنید تا مجبور نشوید در صف‌های غالباً طولانی منتظر بمانید.

ورودیه کازا میلا با توجه به نوع تور متغیر است. بازدید از کازا میلا در طول روز پرطرفدارتر است و با پرداخت 22 یورو می‌توانید از راهنمای صوتی هم برخوردار شوید. برای شرکت در تور ترکیبی روزانه و شبانه کازا میلا باید 41 یورو پرداخت کنید، اما مطمئن باشید که از پرداخت این مبلغ پشیمان نخواهید شد.

12.بلوار رامبلاس بارسلونا (Las Ramblas Boulevard Barcelona)

بلوار رامبلاس بارسلونا

بلوار رامبلا احتمالاً یکی از نخستین مکان‌هایی است که مسافران بارسلونا رهسپار آن می‌شوند، چرا که این بلوار مشخص‌ترین چشم‌انداز شهر است. لا رامبلا بلوار طویلی است که از مرکز بارسلونا می‌گذرد. بلوار رامبلا مکانی شاداب و سرزنده و مملو از دکه‌ها، مردم محلی و نوازندگان خیابانی است که بارها و رستوران‌های متنوع بسیاری در دو سوی آن وجود دارند.

بلوار رامبلا از نزدیکی پایانه کشتی‌های گردشگری پورت ول (Port Vell) شروع می‌شود و در شمالی‌ترین نقطه به پلاکا کاتالونیای معروف ختم می‌شود. دو محله راول (Ravel) و گوتیک (Gothic Quarter) بلوار رامبلا را احاطه کرده‌اند.

13.سن سباستین (San Sebastián)

سن سباستین

این شهر ساحلی چشم‌نواز باسک در شمال اسپانیا چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. ویژگی شاخص سن سباستین معماری عصر طلایی، کیلومترها ساحل‌ شنی سفید و آب آبی رنگ خلیج بیسکای (Biscay) است. در یک روز آفتابی در امتداد بلوار ساحل لاکونچا قدم بزنید تا فرهنگ محلی‌های عاشق دریا را از نزدیک حس کنید.

سن سباستین یا به زبان باسک، دونوستیا (Donostia) از یک شهر سنتی که مردمانش نهنگ شکار می‌کردند به پایتخت خوراک‌شناسی پرآوازه جهان تبدیل شده است. سن سباستین بیشترین تعداد رستوران‌های ستاره‌دار میشلن (Michelin) را در سراسر اروپا دارد و پس از توکیو بیشترین تعداد رستوران‌های میشلن ستاره دار در جهان را دارد.

14.جزایر بالئاری (Balearic islands)

جزایر بالئاری

هر کسی که به این جزیره‌های دورافتاده در شرق شبه‌جزیره ایبری رفته باشد، «رنگ آبی  بالئاری» را می‌شناسد. آبی بالئاری سایه متفاوتی از رنگ آبی است که ویژگی شاخص این بخش از آب‌های مدیترانه به شمار می‌آید. بزرگ‌ترین جزیره‌های این مجمع‌ الجزایر ایبیزا، مایورکا، مینورکا و فورمنترا با ساحل‌ها و پناه‌گاه‌های ساحلی بی‌شماری هستند که صخره‌های ناهموار و خط ساحلی شنی سفیدرنگ آن‌ها را در میان گرفته است.

ایبیزا از بقیه جزیره‌ها مشهورتر است و عمده علت شهرتش هم این است که هفت روز هفته بیست و چهار ساعته مهمانی‌هایی در این جزیره برگزار می‌شود. البته فرهنگ کلوب‌گردی ایبیزا فقط برش کوچکی از این جزیره چشم‌نواز است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت است. حاشیه ایبیزا را آبی به رنگ آبی کبود فرا می‌گیرد و جزیره مملو از شهرک‌های تاریخی مستحکم است. ایبیزا با شاخابه‌های پنهان فراوان و رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی جذابش مکانی مسحورکننده و مفرح است. بازدید از ویرانه‌های تمدن باستان فنیقی‌ها در سا کالتا (Sa Caleta) و گورستان پوگ دس مولینز (Puig des Molins) (تپه آسیاب‌های بادی) را فراموش نکنید. با بازدید از این مکان‌های دیدنی با گوشه‌ای از اجتماعات باستانی ساکن این جزیره آشنا می‌شوید که مدت‌ها پیش از آن که عاشقان کلوب‌گردی آن را کشف کنند، در این جزیره زندگی می‌کردند.

15.تولدو (Toledo)

تولدو

این شهر محصور دو هزارساله نقش مهمی در تاریخ اسپانیا دارد. تولدو پایتخت پیشین پادشاهی ویزیگوت، دژ امارت قرطبه، شهرداری‌های رومی، مسند قدرت شاه چارلز پنجم و پایتخت پیشین اسپانیا تا سال 1560 بود و اکنون در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو جای دارد. از آن‌جا که یهودی‌ها، مسیحی‌ها و مسلمانان تأثیر خود را بر تولدو گذاشته‌اند، به این شهر لقب «شهر سه فرهنگ» داده شده است. در خیابان‌های سنگفرش باریک تولدو قدم بزنید تا بتوانید نگاهی به بقایای این ترکیب فرهنگی منحصر به ‎فرد بیاندازید. این ترکیب از سازه‌های رومی باستان، سبک‌های معماری مورها، کلیسای جامع گوتیک، کنیسه ال ترانسیتو و مسجد کریستو د لا لوز تشکیل می‌شود.

16.صومعه سلطنتی گوادلوپ (Royal Monastery of Guadalupe)

صومعه سلطنتی گوادالوپ

صومعه سلطنتی گوادالوپ در استان کاسرس در منطقه خودمختار اکسترمادورا قرار دارد. این مکان دیدنی  گنجینه برجسته‌ای از چهار قرن معماری مذهبی اسپانیاست.

دو رویداد مهمی که در سال 1492 رخ داد، پیروزی مجدد پادشاهان کاتولیک و ورود آمریکایی‌ها به رهبری کریستوف کلمب، در صومعه سلطنتی به صورت نمادین نشان داده می‌شود. تندیس مشهوری از مریم مقدس نیز در صومعه وجود دارد که در دوران مسیحی‌سازی دنیای جدید به نماد قدرتمندی تبدیل شد.

صرف نظر از باورهای مذهبی‌تان مطمئن باشید که تحت تأثیر زیبایی این صومعه خیره‌کننده قرار خواهید گرفت.

17.قلعه سگوویا (Alcazar of Segovia)

قلعه سگوویا

قلعه سگوویا به دلیل شکل منحصر به ‎فرد و چند برجکی که گویا متعلق به افسانه‌های پریان است، یکی از متمایزترین قلعه‌های اسپانیاست.

سلسله بربرها قلعه سگوویا را حدود قرن دوازدهم ساختند. این قلعه در اصل به عنوان دژ ساخته شد، اما بعدها به کاخ و آکادمی نظامی تغییر کاربری داد. سگوویا مدتی نیز «اقامتگاه سلطنتی» بود.

قلعه سگوویا مکان‌های دیدنی و جالب بسیاری برای گردشگران دارد که از آن جمله می‌توان به اتاق تاج، برج جان دوم و دیوارهای بیرونی اشاره کرد. مبلغ ورودیه به ناحیه‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، بستگی دارد و از 2.5 تا 8.5 یورو متغیر است. توصیه می‌کنیم تور کامل قلعه سگوویا را از دست ندهید.

چون جاهای دیدنی بسیاری در شهر سگوویا وجود دارند، یک روز کامل برای گشت و گذار در قلعه و اطرافش کافی نیست. مطمئن باشید اگر حداقل یک شب در سگوویا اقامت کنید، از تصمیم‌تان پشیمان نخواهید شد.

18.کلیسای پالما (Palma Cathedral)

کلیسای پالما

اگر قصد دارید برای تعطیلات سفری به جزیره مایورکا داشته باشید، حتماً برای بازدید از کلیسای جامع مسحورکننده‌ای که در مرکز پایتخت جزیره، پالما د مایورکا قرار دارد، وقت بگذارید.

ساخت کلیسای جامع پالما مایورکا، که غالباً با نام لا سو (La Seu) خوانده می‌شود، در قرن سیزدهم آغاز شد. یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌های رز جهان، معروف به «چشم گوتیک»، از افتخارات سبک گوتیک لوانتینی کلیساست. شبستان کلیسا نیز یکی از مرتفع‌ترین شبستان‌ها در اروپاست.

ساعت بازدید از کلیسا در فصل زمستان از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 5:15 بعد از ظهر و در فصل تابستان از 10 صبح تا 6:15 عصر است. کلیسا یک‌شنبه‌ها برای بازدید بسته است.

19.کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela)

کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا

سانتیاگو د کومپوستلا پایتخت گالیسیا و مقصد نهایی سفر زیارتی کامینو د سانتیاگو (مسیر سنت جیمز) است؛ این سفر زیارتی سنتی است که قدمت آن به بیش از هزار سال پیش برمی‌گردد. در تمام روزهای هفته زائرانی را خواهید دید که از سراسر جهان برای ادای احترام به باسیلیکای سانتیاگو د کومپوستلا می‌آیند که آرامگاه مشهور سنت جیمز حواری است.

حتی افرادی هم که زائر نیستند، از زیبایی عرفانی این شهر اسپانیایی شمالی با میراث سلتی (Celtic) متمایز به وجد می‌آیند. پلازا دل ابرادیرو قلب تپنده شهر است که هتل مجلل دوس ریس کاتولیکوس در آن قرار دارد. گفته می‌شود که این هتل کهن‌ترین هتل جهان است که زمانی اقامتگاه زائران بوده است.

مبلغ ورودیه متغیر است، هزینه تور پشت‌بام با راهنما 12 یورو، دسترسی به موزه 6 یورو، تور کلیسای جامع با راهنما 10 یورو و بلیط تور ترکیبی برای هر نفر 15 یورو است. به گروه‌های خاص تخفیف داده می‌شود و بازدید برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.

20.قنات رومی سگوویا (Roman Aqueduct Segovia)

قنات رومی سگوویا

سگوویا که در شمال‌غربی مادرید قرار دارد، یکی از ظریف‌ترین قنات‌های رومی جهان را در خود جای داده است.

قنات سگوویا نماد تأثیرگذاری رومیان بر اسپانیاست و تصور عمومی بر این است که حوالی قرن یکم ساخته شده است. البته چون کتیبه‌ای که قابل خواندن باشد، دور سازه دیده نمی‌شود، تعیین سن دقیق قنات دشوار است. این سازه که از بلوک‌های گرانیتی ساخته شده است، از حوالی قرن نوزدهم رو به ویرانی گذاشت و به همین دلیل دیگر نتوانست آب را به خوبی ذخیره کند.

سگوویا در مجموع یک شهر باستانی زیباست و بدون تردید ارزش وقت گذاشتن را دارد. سگوویا علاوه بر مکان‌های دیدنی فراوان غذای لذیذی نیز دارد که نباید آن را از قلم بیاندازید.

21.پارک ملی آلپوجاراس (Alpujarras National Park)

پارک ملی آلپوجاراس

پارک ملی آلپوجاراس در قسمت جنوبی رشته‌کوه سیرا نوادا در گرانادای آندلس قرار دارد. آلپوجاراس با فضاهای گسترده، نماهای چشم‌نواز و روستاهای عجیب و دوغاب آهک خورده مکان ایده‌آلی برای عاشقان طبیعت است.

پارک ملی آلپوجاراس فضای باز پهناوری است که از گرانادا تا آلمریا، استان مجاور امتداد دارد. پارک ملی آلپوجاراس شما را در فصل زمستان به تماشای زمینه‌ای با قله‌های برفی کوه‌های سیرا نوادا دعوت می‌کند.

ترکینگ (پیاده‌گردی طولانی در طبیعت)، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری فقط چند نمونه از فعالیت‌هایی است که گردشگران را جذب این پارک طبیعی فوق‌العاده می‌کند.

22.کوه آتشفشان تیده و پارک ملی تنریف (El Teide Volcano & National Park Tenerife)

کوه آتشفشان تیده و پارک ملی تنریف

کوه تیده آتشفشان زنده در حال تنفسی است که در جزیره قناری تنریف قرار دارد. وقتی به تنریف بروید، از هر نقطه‌ای از تنریف می‌توانید کوه تیده را ببینید، البته تیده از نزدیک بهتر دیده می‌شود و چشم‌انداز منحصر به‎ فرد ماه‌مانندش چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. کوه تیده با ارتفاع 3718 متر از سطح دریا، بلندترین قله اسپانیاست.

آتشفشان هیبت‌انگیز تیده، گواهی بر این واقعیت است که روی خشن طبیعت چگونه می‌تواند چنین هیولاها یا زیبایی‌هایی را زیر آسمان آبی یک‌دست خلق کند. مسیر دور پارک ملی تیده نیز به همین اندازه  مبهوت‌کننده است. رودخانه‌هایی از جریان گدازه‌های فسیل‌شده دامنه کوه را مانند موم ذوب‌شده شمع در میان می‌گیرند. چشم‌اندازهای استثنائی آتشفشان تیده در فیلم‌های کلاسیکی مانند نبرد تایتان‌ها و یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح به کار برده شده است.

این مسیر استثنائی مکان محبوب دانشمندان برای امتحان کردن وسایل نقلیه فضایی‌ای است که قرار است عازم بخش‌های دیگر کهکشان بشوند.

23.دهکده آندالوسیا (Whitewashed Villages of Andalucia)

دهکده آندالوسیا

چشم‌اندازهای چشم‌نواز آندالوسیا انبوه گردشگران مشتاق را در طول سال‌ها جذب خود کرده است و روستاهای سفید دوغاب آهک خورده جاذبه گردشگری مهم برای مسافرانی است که به دنبال منظره‌ای استثنائی از آندالوسیا می‌گردند.

هر کدام از موقعیت‌های روستا متفاوت با دیگری است، در هر حال تمام‌شان جذابیتی خاص دارند و مسلماً ارزش بازدید را دارند. از روستاهای محبوب می‌توان به الهاما دو گرانادا، مدینا سیدونیا، لانجارون، مونتفریو (Montefrio) و کاسارس اشاره کرد.

یکی از دیدنی‌ترین روستاها، لانجارون است که در تپه‌ماهور سیرا نوادا در گرانادا قرار دارد. لانجارون تقریباً 50 کیلومتر با شهر گرانادا فاصله دارد و از جنوب نیز به همین اندازه از سواحل استوایی و دریای مدیترانه دور است. لانجارون به دلیل یک برند آب معدنی با همین نام در اسپانیا مشهور است. ناحیه دور لانجارون به دلیل چشمه‌های فراوان آب تازه و زیبایی طبیعی بی‌نظیر محبوب است.

یکی از ویژگی‌های عجیب و غریب درباره لانجارون این است که این روستا یکی از انگشت‌ شمار مکان‌هایی در جهان است که مرگ در آن ممنوع است، بله درست خواندید مردن در لانجارون غیرقانونی است!

24.مسجد جامع کوردوبا (The Great Mosque of Cordoba)

مسجد جامع کوردوبا

شهر جذاب آندلسی کوردوبا عمده شهرتش را مدیون مسجد جامع خیره‌کننده‌ای است که در مرکز شهر قرار دارد. قدمت مسجد جامع عرب به سال 784 بعد از میلاد برمی‌گردد و نام آن در سال 1984 در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو ثبت شد. کوردوبا توسط رومی‌ها در قرن دوم بنا شد و تحت حاکمیت امپراتور آگوستوس به یکی از مهم‌ترین شهرها تبدیل شد. البته عصر مهم کوردوبا قرن هشتم بود که شهر توسط مورها تسخیر شد.

کوردوبا علاوه بر مسجد جامع مملو از مکان‌های جالبی است که از آن جمله می‌توان به حیاط‌های تزیین‌شده، باغ‌ها، بازار صنایع دستی زوکو، خانه آندلسی‌ها، محله یهودی‌ها و بانک‌های رودخانه گوادالکیویر (Guadalquivir) اشاره کرد.

25.موزه پیکاسو مالاگا (Picasso Museum Malaga)

موزه پیکاسو مالاگا

موزه پابلو پیکاسو در قلب مالاگا قرار دارد و وقف یکی از مشهورترین پسران مالاگا است. پابلو پیکاسو در مالاگا متولد شد و بعدها به یکی از مشهورترین هنرمندان جهان تبدیل شد. موزه در سال 2003 افتتاح شد و بیش از 280 اثر هنری در آن جای دارد که از سوی خانواده پیکاسو به موزه اهدا شده است.

موزه پیکاسو در میدان مرسه، زادگاه پیکاسو قرار دارد. ساعت بازدید عمومی در فصل زمستان از 10 صبح تا 6 عصر و در تابستان تا 8 شب است. ورودیه موزه 9 یورو است، البته به دانشجویان، کودکان و بازنشستگان تخفیف داده می‌شود.

26.شهر قدیمی خیرونا (Girona Old Town)

شهر قدیمی خیرونا

خیرونا شهر باستانی زیبایی است که به فاصله یک ساعت رانندگی از بارسلونا قرار دارد. متأسفانه خیرونا یکی دیگر از شهرهای جذاب اسپانیاست که مسافران آن را نادیده می‌گیرند و مسافران عبوری که در مسیرشان به سمت پاتوق‌های ساحلی محبوب مجاور مانند لیورت د مار (Lloret de Mar) یا کاللا (Calella) وارد فرودگاه محلی می‌شوند، فقط از آن می‌گذرند.

رودخانه اونیار (Onyar) از مرکز این شهر محصور زیبا می‌گذرد. خانه‌های معلق رنگارنگ و چشم‌نوازی که واقعاً با آب زیرین در تماس است، نیز خیرونا را به یکی از بهترین مکان‌های دیدنی اسپانیا تبدیل می‌کند. خیرونا شهری ساده و قرون‌وسطایی در اندازه متوسط است که واقعاً بی‌عیب و نقص است. خیرونا تمیز، سرزنده، جذاب و دارای شهرت جهانی است. با رفتن به خیرونا می‌توانید از ساحل‌های پرهیاهو و شلوغ فرار کنید و در آرامش استراحت کنید.

توصیه می‌کنیم در بعد از ظهرهای تابستانی از ابتدای محله قدیمی تا انتهای آن بروید تا تاریخ و فرهنگ محلی را از نزدیک حس کنید. در هزارتوی خیابان‌های تنگ و باریک، گذرگاه‌ها و یادمان‌های مشهور گشت و گذار کنید، سپس در یکی از غذاخوری‌ها، بارهای تاپاس، رستوران‌های تراس‌دار یا کافه تریاهایی که در سراسر شهر قدیمی پراکنده‌اند، استراحت کنید.

27.ساحل کوستا د لا لوز (Costa de la Luz Beaches)

ساحل کوستا د لا لوز

ساحل کوستا دل لا لوز (ساحل نور) جنوبی‌ترین خط ساحلی سرزمین اصلی اسپانیاست که تعدادی از بهترین ساحل‌های اسپانیا را دارد. ساحل‌های کشیده‌شده در امتداد کوستا دل لا لوز از شن باکیفیت و آب تمیز و شفاف آتلانتیک برخورداراند.

این ساحل از تاریفا (بهشت موج‌سواران) در شرق تا خلیج کوچک تاگوس (تاقوس) (Tagus) در مرز پرتغال در غرب امتداد دارد.

ساحل‌های تمیز فوق‌العاده، منظره‌های طبیعی پوشیده از درخت‌های کاج، روستاهای ماهیگیری خوش‌منظره و محیط ساکت و آرام از جمله جذابیت‌های فراوانی هستند که گردشگران را به این بخش دیدنی اسپانیا جذب می‌کنند.

28.شهر اوئسکا (Huesca)

شهر اوئسکا

استان اوئسکا یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال‌ شرق اسپانیاست که حتماً باید از آن دیدن کنید. اوئسکا پایتخت این منطقه است که در بخش فوقانی آراگون قرار دارد و به دلیل شهر قدیمی قرون‌وسطائی زیبایی شهرت جهانی یافته است که کلیسای جامع گوتیک اوئسکا بر فراز آن قرار دارد.

اوئسکا تا سال 1118 که زاراگوزا پایتخت شود، پایتخت آراگون بود. اوئسکا بازدیدکنندگانش را به خیابان‌های شگفت‌انگیز، مناظر کوهستانی و زمینه‌ای از پیرنه (Pyrenees) مهمان می‌کند. از بهترین جاهای دیدنی اوئسکا می‌توان کلیسای جامع اوئسکا، صومعه رمانسک سن پدرو ال ویجو و ویرانه‌های قرن یازدهمی قلعه مونته آراگون را نام برد.

29.شهر قرون وسطائی کوئنکا (Medieval City of Cuenca)

شهر قرون وسطائی کوئنکا

اگر از بازدید شهرهای تاریخی اصیل لذت می‎برید، شهر قرون وسطائی کوئنکا همان مکانی است که شما را به خواسته‌تان می‌رساند. کوئنکا واقع در کوه‌های شرقی-مرکزی اسپانیا توسط مورها احداث شد و یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است.

در محله قدیمی شهر قدم بزنید تا یک پیاده‌روی بی‌نظیر در شهر محصور با خیابان‌های شیبدار سنگفرش‌شده و ویرانه‌های قلعه قرون وسطائی را تجربه کنید.

کوئنکا بر فراز صخره‌ای آهکی و مشرف به رودخانه‌های خوکار آنا هوکار (Jucar ana Huecar) قرار دارد. کوئنکا شهرت جهانی‌اش را مرهون خانه‌های معلقی است که به نظر می‌رسد به طور معجزه‌آسایی به لبه‌های صخره چسبیده‌اند.

30.موزه گوگنهایم بیلبائو (The Guggenheim Museum in Bilbao)

موزه گوگنهایم بیلبائو

بیلبائو در منطقه باسک در شمال اسپانیا واقع شده است. یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر، موزه گوگنهایم است که از همان ابتدا با شگفتی وادارتان می‌کند.

موزه گوگنهایم، که در سال 1997 توسط معمار بلندآوازه جهان، فرانک گهری، افتتاح شد، یک شاهکار معماری است و هم‌اکنون مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری برجسته و معاصر جهان را به نمایش می‌گذارد. بخش بارز این ساختمان، بنا با قوس‌های پوشیده شده از تیتانیوم است که به موزه شهرت و جذابیت ویژه‌ای بخشیده است و این موزه را به یکی از مقاصد دیدنی برجسته در اسپانیا تبدیل کرده است.

بعد از بازدید از موزه، می‌توانید فرصت را برای دیدن بخش‌های دیگر بیلبائو، از جمله شهر قدیمی واقع در امتداد ساحل رودخانه نرویون، بهره‌بردارید. شهر قدیمی در میان هفت خیابان اصلی شهر واقع شده است و تاریخچه آن به دهه ۱۴۰۰ برمی‌گردد. موزه گوگنهایم هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.

31.آستوریاس (Asturias)

آستوریاس

شاهزاده‌ نشین آستوریاس که به دلیل ساحل ناهموارش شهرت جهانی دارد، در شمال سرزمین اصلی اسپانیا قرار دارد. گفته می‌شود که آستوریاس یکی از دیدنی‌ترین، سرسبزترین و پربارترین زمین‌های اسپانیا را دارد.

آستوریاس خط ساحلی خیره‌کننده، کوه‌های عظیم، ساحل‌های زیبا، روستاهای ساحلی عجیب و مجموعه‌ای از مکان‌های مذهبی دارد. معماری قرون وسطایی آستوریاس نیز شگفت‌انگیز است. آستوریاس مسافران را با یکی از لذیذترین غذاهای دریایی جهان مهمان می‌کند.

از جاهای دیدنی آستوریاس می‌توان موزه مولینوز (Molinos) در تاراموندی، کیپ ویدو (Cape Vido)، دریاچه کووادونگا و سانتاریو دل لا ویرجن د کووادونگا (Santuario de la Virgen de Covadonga) در کنگاس د انیس (Cangas de Onis) را نام برد.

32.قلعه آویلا (Avila Castle)

قلعه آویلا

آویلا شهر تاریخی زیبایی است که بخش اعظم آن محصور در میان دیوارهای قرون وسطایی به خوبی محافظت‌ شده است. این دیوارها یکی از ویژگی‌های معمول معماری رمانسک است. با ماشین فقط یک ساعت از مادرید تا آویلا راه است؛ نزدیکی آویلا به مادرید این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای مسافرانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند اسپانیای سنتی و تغییر نکرده را ببینند و در عین حال از هیاهوی شهرهای بزرگ فرار کنند.

آویلای محصور در میان دیوارها عمدتاً از قرن‌ها قبل بدون تغییر باقی مانده است؛ فضای آویلا آرام و موقر است، درست مانند این که به اسپانیای قرون وسطی برگشته باشید. آویلا مملو از یادمان‌ها و سایت‌های معماری عالی دیگری مانند کلیسای جامع و چند کلیسا و بازیلیکای کوچک‌تر است.

البته نخستین منظره‌ای که از شهر می‌بینید، دیوارهای  باشکوهش است که در سال 1100 احداث شد و جزء میراث‌های جهانی یونسکو است. آویلا یکی از انگشت‌شمار شهرهای قرون وسطایی جهان است که دیوارهایش کاملاً شهر را در میان می‌گیرد و برای گرفتن عکس‌های پانوراما فوق‌العاده است.

دیوارهای آویلا شب‌ها به بزرگ‌ترین بنای یادمانی منور جهان تبدیل می‌شوند تا سفرتان را به‌یادماندنی کند. بدون شک این شهر زیبا و تاریخ غنی‌اش سفرتان به آویلا را بسیار خاص می‌کند.

پرسش‌های پرتکرار

عاشقانه‌ترین مکان اسپانیا کجاست؟

احتمالاً سویل (سویا) عاشقانه‌ترین شهر اسپانیاست. تعدادی از بهترین میدان‌های جهان با فواره‌های فراوان در سویل قرار دارند. وقتی در کوچه‌های تنگ سویل که سرشار از آوای گوش‌نواز گیتار اسپانیایی است، گشت و گذار می‌کنید، می‌توانید همراه عشق‌تان سوار کالسکه بشوید.

بهترین مکان اسپانیا برای تفریح کودکان کجاست؟

  • تنریف، جزایر قناری
  • بنالمادنا، کاستا دل سول
  • کاللا د پالافروژل (Calella de Palafrugell)، کاستا براوا
  • مورایرا (Moraira)، کاستا بلانکا
  • سالو (Salou)، کوستا دورادو (Costa Dorada)

کدام مکان دیدنی اسپانیا برای خانواده‌ها مناسب است؟

ساحل‌های طلایی؛ اگر در اسپانیا به دنبال مکانی برای استراحت خانواده‌تان می‌گردید تا بتوانند با آسودگی خاطر از سفرشان لذت ببرند، مایورکا مقصد ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود. سواحل شنی طلایی مانند کالا سنت ویسن (Cala Sant Vicenç)، سا کوما (Sa Coma) و پلاژا د پالما (Platja de Palma) آنقدر دلپذیرند که به راحتی متوجه می‌شوید چرا بسیاری از خانواده‌ها عاشق سفر به مایورکا هستند.

دوستانه‌ترین بخش اسپانیا کجاست؟

بیلبائو در شمال‌ غربی اسپانیا که در ابتدا یک بندر ماهیگیری بود، امروزه به یکی از جذاب‌ترین و دوستانه‌ترین مکان‌های اسپانیا تبدیل شده است. بیلبائو بخشی از سرزمین باسک است که فرهنگ و زبان منحصر به ‎فردش آن را از همان ابتدا جذاب می‌کند.

پربازدیدترین مکان اسپانیا کجاست؟

باسیلیکای ساگرادا فامیلیا (The Sagrada Familia Basilica) پربازدیدترین جاذبه گردشگری اسپانیاست.

مشهورترین ساحل اسپانیا کدام ساحل است؟

منطقه ساحلی آندلس شامل قادص (Cadiz) که با اصطلاح ساحل نور (کوستا دل لا لوز) (Costa de la Luz) از آن یاد می‌شود. محبوب‌ترین ساحل شهر لا پلایا دل لا ویکتوریا (La Playa de la Victoria) نام دارد.

پربازدیدترین شهر اسپانیا کدام شهر است؟

بدون شک بارسلونا محبوب‌ترین شهر اسپانیا برای گردشگران است. بارسلونا از معماری بی‌نظیر گائودی برخوردار است. از آن‌جا که بارسلونا زندگی شهری شاداب و سرزنده‌ای دارد، همواره در تمام طول سال می‌توانید تفریح و سرگرمی جالبی را در آن پیدا کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *